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2010-08-02

2010-07-30: Harley Gaber, Psychoangelo, Acid Mothers Temple

Journal d'écoute / Listening Diary

2010-07-30


HARLEY GABER / I Saw My Mother Ascending Mount Fuji (Innova)

Une longue pièce faite d’interventions de violons et d’une flûte alto traitée, sur toile d’ambiances électroniques. L’œuvre de 65 minutes intègre deux compositions antérieures en un tout qui se tient bien, mais qui devient longuet. Tout de même, un beau jeu de contraste entre la quiétude des ambiances, le côté un peu grinçant du violon et les sautes d’humeur de la flûte. Une musique qui s’approche du son de la côte ouest américaine (Jim Fox, Rick Cox). Méditatif.

A long piece consisting of violin interventions and treated alto flute over a backdrop of electronic ambiences. This 65-minute work includes two earlier compositions, here integrated to the new fabric. It holds well, but it gets a bit tiresome. Still, some fine work on contrasts between the textures’ quietness, the grating sound of the violin, and the flute’s mood swings. This music gets close to the US West Coast sound (Jim Fox, Rick Cox). Meditative.


PSYCHOANGELO / Panauromni (Innova)

Un duo trompette (Glen Whitehead) et ordinateur (Michael Theodore) qui propose une musique relativement ambiante, placide même, qui me fait penser aux paysages sonores tissés par Tom Heasley ou Stephen Smallwood. Une palette sonore restreinte pour une vision musicale grand-angle. Réussi, mais pas particulièrement original ou captivant.

A trumpet (Glen Whitehead) and computer (Michael Theodore) duo offering rather ambiant music, placid even, that evokes to me the soundscapes woven by Tom Heasley or Stephen Smallwood. A wide-angle picture out of a restricted sound palette. Successful, though not particularly original or captivating.


ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO U.F.O. / In 0 to oo (Important Records)

Wow! Du grand Acid Mothers Temple et, ironiquement, nettement meilleurs que leur In C. Quatre pièces de 18 minutes chacune, quatre variations sur un jam typique d’AMT, quatre envolées psychédéliques dignes de l’époque d’Absolutely Freak Out. À faire jouer fort pour tripper fort! Avec la voix de Cotton Casino, pour la première fois depuis quelques années (mais est-ce une nouvelle collaboration ou une vieille bande?). [Ci-dessous: Un extrait de “In 0” trouvé sur le site d’Important.]

Wow! A great opus from Acid Mothers Temple and, ironically, much better than their recording of In C. Four 18-minute tracks, four variations on AMT’s typicial jam form, four psychedelic flights worthy of the Absolutely Freak Out era. Play loud and enjoy! With Cotton Casino on vocals for the first time in ages (although, is it a new collaboration or an old tape?). [Below: An audio clip from “In 0” found on Important’s website.]

http://importantrecords.com/sounds/imprec297_in0.mp3

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