Portail du journalisme et de l'activisme musical de François Couture.

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2010-03-19

2010-03-19: Tabassian/Martel/Tabassian, Liebman/Parker/Bianco, New York Art Quartet

Journal d'écoute / Listening Diary

2010-03-19


KIYA TABASSIAN, PIERRE-YVES MARTEL & ZIYA TABASSIAN / Masafat (Ambiances Magnétiques)

Je suis presque entièrement conquis par ce disque d’improvisation en trio. Kiya et Ziya Tabassian, d’abord spécialisés en musique “classique” perse, étendent leur palette de collaborations depuis quelques années. Kiya (instruments à cordes), avec l’ensemble Constantinople, bâtit des ponts entre les musiques classiques de diverses régions du monde (entre autres choses), alors que Ziya (percussions) s’est rapproché du jazz d’avant-garde et de la musique actuelle. Tous deux sont ici en compagnie de Pierre-Yves Martel, joueur de viole de gambe préparée. Masafat propose 12 improvisations courtes, douces, réfléchies, aux accents exotiques mais surtout à l’univers personnel unique. Une musique très prenante et absorbante. Ma seule récrimination: un peu trop homogène, ce qui donne l’impression que l’album traîne un peu en longueur. [Ci-dessous: Ce lien ouvrira le lecteur du site actuellecd.com, qui vous proposera quatre extraits de l’album.]

I am almost entirely won over by this album of trio improvisation. Kiya and Ziya Tabassian, first specialized in Persian “classical” music, have been expanding their palette of collaborations for a while. Kiya (string instruments) with Constantinople is building bridges between classical musics from various parts of the world (among other things) while Ziya (percussion) has been drawing closer to avant-jazz and free improvisation. Here, theyare complemented by Pierre-Yves Martel on prepared viola da gamba. Masafat features 12 short, quiet, searching free improvisations. They have exotic accents but are mostly from a unique personal universe. This music is very taking. My only recrimination is that it is a tad bit to homogeneous, which makes the album feel a little too long. [Below: This link will open the media player on the actuellecd.com website, with four clips from the album.]

http://www.actuellecd.com/fr/audio/?poste=cat_am_195&prog=5165


DAVE LIEBMAN, EVAN PARKER & TONY BIANCO / Relevance (Red Toucan)

Une première rencontre toute spéciale entre deux grands saxophonistes, enregistrée par la BBC au Vortex à Londres, en janvier 2008. Très solide concert. Dave Liebman (au son plus free, plus jazz, quoi que) et Evan Parker (le grand maître de l’impro libre, volubile mais subtil) font la paire et prennent leur pied. Le batteur Tony Bianco, avec sa vitesse légendaire, fournit la toile de fond qui permet aux deux saxophonistes de dialoguer et de se passer le flambeau encore et encore.

A very special first meeting between two sax giants, recorded by the BBC at The Vortex, London in January 2008. A very strong concert. Dave Liebman (his is more of a feww hazz sound) and Evan Parker (the great master of free improvisation, talkative yet subtle) form the proverbial odd couple but they are clearly having a blast. Drummer Tony Bianco, with his legendary speed, provides a constant backdrop for the two saxmen to dialogue and trade the torch over.


NEW YORK ART QUARTET / Old Stuff (Cuneiform)

Du vieux stuff, effectivement. Actif pendant seulement un an et demi, le New York Art Quartet de Roswell Rudd et John Tchicai a produit deux disques de son vivant. Old Stuff rajoute à cette courte discographie, en documentant une version spéciale du groupe qui, pour une tournée danoise, s’est acoquiné une nouvelle section rythmique (Finn von Eyben et Louis Moholo). Nous sommes en octobre 1965, deux concerts enregistré par la radio danoise. Un free jazz vif et souple, qui balance écriture complexe et improvisation débridée.

Old stuff indeed. Active for only a year and a half circa 1965, John Tchicai and Roswell Rudd’s New York Art Quartet recorded two LPs. Old Stuff adds material to that short discography, document a special line-up as the band toured Denmark with a “local” rhythm section (Finn von Eyben and Louis Moholo). This is October 1965, two concerts recorded by the Danish radio. Lively, flexibly free jazz featuring a fine balance between complex writing and wild improvisation.

2010-03-18

AMG reviews / critiques: 2010-03-18

Sylvain Chauveau: Singular Forms (Sometimes Repeated)

2010-03-18: Eric Glick Rieman, Gilles Omont, Algernon, Zevious

Journal d'écoute / Listening Diary

2010-03-18

ERIC GLICK RIEMAN / Trilogy from the Outside (ind.)

Eric Glick Rieman joue du Fender Rhodes préparé. C’est une rareté en soi. Mais ce n’est pas tout: il le fait avec intelligence et sensibilité. Ses disques ne sont pas qu’une galerie de sons et d’effets obtenus, de techniques étendues développées; ce sont des œuvres intégrées, mures. Ça faisait un certain temps que je n’avais rien entendu de lui, et voilà qu’arrive Trilogy from the Outside un album triple, plus de deux heures et demie, publié de manière indépendante et disponible en téléchargement payant. Il s’agit d’un album entièrement solo, où la musique progresse lentement, à travers des pistes multiples (ou des boucles?) de piano électrique soumis à des manipulations inédites mais peu bruitistes. Il y a beaucoup de musicalité ici (mais pas de mélodisme, attention), beaucoup de délicatesse, mais aussi des passages troubles, inquiétants, qui menacent de prendre une tangente bruitiste. Un album long, mais qui fait bon usage de sa durée. Et qui impressionne beaucoup. Chapeau.

Eric Glick Rieman plays prepared Fender Rhodes. An unusual thing in itself. What’s more is that he’s doing it intelligently and with artistry. His records are not galeries of sounds and effects coarsed out of the instrument, or extended techniques developed on it; what he releases are integrated, mature works. It had been a while since my last encounter with his music, and then came this Trilogy from the Outside, a triple album, over two and a half hours of music, self-released and available as a download. This is a solo album where the music unfolds slowly through multitracked (or looped?) electric piano subjected to unusual manipulations. There is a lot of musicality (not melody) and care, but also troubled and disquieting passages where the music threatens to slide over into noise. A long album, but an album that makes good use of its duration. And a very impressive work. Bravo.

GILLES OMONT / Home Made (Multimedi’@rt)

Malgré qu’il s’agisse d’une parution indépendante, Home Made de Gilles Omont est exactement le genre d’album que j’attends habituellement de l’étiquette Dreaming: une musique synthétique fait maison, rêveuse, frôlant parfois le nouvel âge. Ce n’est pas désagréable, c’est plutôt bien fait aussi, mais l’écriture est ordinaire, plutôt convenue. Omont touche à plusieurs styles, de la techno au reggae, du jazz manouche au funk, mais toujours en surface, dans une forme édulcorée. Bref, Home Made est un disque soigné et élégant, mais il manque de cran et d’originalité.

Home Made may be self-released, but it would fit perfectly in the Dreaming label’s roster: keyboard/sampler based music recorded at home, dreamy, occasionally close to New Age. It’s not unenjoyable, and it’s rather well done, but the writing is ordinary and predictable. Omont touches bases with several styles, from techno to reggae and gipsy jazz to funk, but he stays on the surface, delivering edulcorated forms of these styles. In short, Home Made is a slick record, but it lacks originality and balls.

ALGERNON / Ghost Surveillance (Cuneiform)

Un disque splendide signé Algernon, un quintette de Chicago qui signe ici son premier disque chez Cuneiform. Mélange de jazz actuel de Chicago, de rock-in-opposition et de post-punk/skronk instrumental, Ghost Surveillance fait penser autant à Moraine qu’à Ahleuchatistas, avec quelque chose des groupes de Jason Adasiewicz ou de James Falzone. L’instrumentation est variée et changeante, mais tourne principalement autour des guiares électriques de Dave Miller et Toby Summerfield, du vibraphone de Katie Wiegman et de la section rythmique composée de Tom Perona et Cory Healey. Dix pièces entre deux et onze minutes, toutes des compositions serrées, souvent acerbes, jouées de manière très convaincante. Un must. [Ci-dessous: Un extrait de “Broken Lady” trouvé sur le site de Cuneiform.]

A splendid record by Algernon, a quintet from Chicago, here with their first CD for Cuneiform. A blend of Chicago-style avant-jazz, rock-in-opposition, and instrumental post-punk/skronk, Ghost Surveillance is reminiscent of Moraine as much as Ahleuchatistas, with something of Jason Adasiewicz orJames Falzone’s projects thrown in. The instrumentation is varied and changes from track to track, but it mainly revolves around the electric guitars of Dave Miller and Toby Summerfield, Katie Wiegman’s vibraphone, and the rhythm section consisting of Tom Perona and Cory Healey. Ten tracks ranging from two to eleven minutes in duration, all tight, often scorching compositions performed in a very convincing manner. A must-have. [Below: An excerpt from “Broken Lady” found on Cuneiform’s website.]

http://www.cuneiformrecords.com/realaudio/Algernon_Broken Lady.mp3

ZEVIOUS / After the Air Raid (Cuneiform)

Paru l’an dernier chez Cuneiform, cet album du trio américain Zevious est dans la même veine que celui d’Algernon: instrumental, entre le jazz actuel et le rock d’avant-garde, un rock-in-opposition actualisé et passé au crible du math rock et du skronk. Ici, il s’agit d’un trio guitare/basse/batterie énergique et mordant. Un tantinet trop homogène peut-être, mais une écoute satisfaisante, conseillée aux amateurs d’Upsilon Acrux.

Released last year on Cuneiform, this CD by American trio Zevious is similar to Algernon’s - to an extent. Instrumental, between avant-jazz and avant-rock, a modernized take on rock-in-opposition, seen through the lens of math rock and skronk. Zevious is a fierce and energetic guitar/bass/drums trio. After the Air Raid may be a bit too homogenous, but it’s a satisfying listen. Recommended to fans of Upsilon Acrux.

2010-03-17

2010-03-17: Osias Wilenski, McCormick Percussion Group, Radio Massacre International

Journal d'écoute / Listening Diary

2010-03-17


OSIAS WILENSKI / Triptych (Navona Records)

Je commence à sérieusement aimer les productions de Navona Records. Natif de Buenos Aires, le compositeur Osias Wilenski présente ici trois musiques de chambre pour divers instruments. “String Quartet No. 2” met en vedette le violoniste tchèque Vit Muzik et son équipe, maintenant un habitué chez Navona. Son quatuor livre une solide prestation d’une œuvre élégante, distinguée, atonale mais “confortable” et qui colle de près à la forme classique de cette forme musicale. Interprétée par le compositeur, “Triptych for Solo Piano” est, à mes yeux, la pièce maîtresse de ce disque, une pseudo-sonate sombre, trouble, à l’architecture touffue mais à la musicalité languissante. “Diversions for Three Trombones” offre une piètre conclusion après ce qui précédait. Pas inintéressante, cette pièce n’arrive simplement pas à engager l’auditeur autant que le reste. Comme d’habitude chez Navona, le CD inclue une partie CD-ROM avec photos des séances d’enregistrement, partitions complètes interactives et, dans ce cas-ci, une pièce boni.

I’m starting to seriously like Navona Records’ productions. Born in Buenos Aires, composer Osias Wilenski presents here three pieces of chamber music for various instruments. “String Quartet No. 2” features Czech violinist Vit Muzik and his team, now regulars of Navona recordings. His quartet delivers a strong performance of an elegant, sophisticated work, atonal but “comfortable” and sticking close to the classical format of the string quartet. Performed by the composer, “Triptych for Solo Piano” is to me the highlight of this set, a dark and troubled pseudo-sonata with a complex architecture but languid musical content. “Diversions for Three Trombones” falls flat after that. It’s not uninteresting, but it simply doesn’t engage me the way the other two works do. As usual with Navona, the CD includes a CD-ROM section with photos from the sessions, complete interactive scores and, in this case, a bonus track.


MCCORMICK PERCUSSION GROUP / Music for Keyboard Percussions (Ravello Records)

Ravello et Navona appartiennent à la même maison de production (Parma) et, honnêtement, je vois difficilement la distinction entre les deux, outre que les disques Ravello n’ont pas de contenu CD-ROM. Le McCormick Percussion Group est un ensemble de 16 percussionnistes. Music for Keyboard Percussions propose un programme de sept pièces pour percussions à clavier (xylophones, marimbas, vibraphones, etc.) par sept compositeurs couvrant trois générations. IL y a beaucoup de belles choses ici, allant du facétieux (“Marimbatures”, une série de joyeuses miniatures signée Michael Sidney Thompson) à l’hermétique (“Pieces of Wood” de Sven David Sandstrom). Évidemment, le public est peu sensibilisé à cette famille des instruments à percussion et, même pour un public de musique contemporaine, ce programme requiert probablement de développer un goût pour ce type de musique. Personnellement, j’ai bien aimé, sans avoir été renversé.

Ravello and Navona belong to the same production house (Parma) and, honestly, I don’t get the distinction between them, besides the fact that Ravello CDs don’t have a CD-ROM section. The McCormick Percussion Group is a 16-piece ensemble. Music for Keyboard Percussions features seven works for mallet percussion (xylophones, vibraphones, marimbas and the likes) by seven composers spanning three generations. There is a lot of fine music here, ranging from playful (“Marimbatures”, a series of spirited miniatures by Michael Sidney Thompson) to hermetic (“Pieces of Wood” by Sven David Sandstrom). Audiences have rarely heard this type of instruments in this kind of setting, so even for a contemporary classical audience, this album is probably an acquired taste. Personally, I enjoyed it but it didn’t blow me away.


RADIO MASSACRE INTERNATIONAL / Time & Motion (Cuneiform)

Voici le troisième album de Radio Massacre International chez Cuneiform (mais c’est loin d’être leur troisième en tout). Un disque ultra généreux, plus de deux heures et demie de musique. C’est beaucoup, mais c’est un disque solide dans une discographie déjà enviable. Time & Motion propose 10 longues pièces enregistrées entre février et juin 2009 par le trio de Duncan Goddard, Steve Dinsdale et Gary Houghton, avec - surprise! - le multi--instrumentiste/électronicien britannique Martin Archer comme invité. Le premier disque est plutôt planant, laid-back, avec une forte influence de Tangerine Dream période Logos. Le second disque est un peu plus expérimental, avec des textures troubles, des moments de dissonance, une certaine tension. Pris ensemble, ces deux disques se complètent bien, mais je déconseille de les écouter d’un trait, ça vient long. Tout de même, un disque solide d’improvisation électronique aux effluves psychédéliques. [CI-dessous: Un extrait de “Chronos” offert sur le site de Cuneiform.]

Here is Radio Massacre International’s third album for Cuneiform (but not their third overall by far). An extremely generous record with over two and a half hours of music. It’s a lot, but it’s a strong record in an already laudable discography. Time & Motion features 10 long tracks recorded between February and June 2009 by the core trio of Duncan Goddard, Steve Dinsdale and Gary Houghton, with - surprise! - Sheffield multi-instrumentalist/electronician Martin Archer guesting throughout. Disc 1 is rather trippy, laid-back, with strong leanings toward Logos-era Tangerine Dream. Disc 2 is slightly more experimental-sounding, with shady textures, dissonant passages, and a certain pervading tension. Taken together they complement one another, although I don’t recommend listening to them both in one sitting - it’s just too much. Still, a strong album of psychedelia-tinged electronic improvisations. [Below: An excerpt from “Chronos” found on Cuneiform’s website.]

http://www.cuneiformrecords.com/realaudio/RMI_chronos.mp3

2010-03-16

Délire actuel, 2010-03-16

DÉLIRE ACTUEL

Édition du 16 mars 2010
Show aired on 16 March 2010

DESCRIPTION
DESCRIPTION


Portrait musical: Yannis Kyriakides / Musique contemporaine: Première heure: portrait du jeune compositeur chypriote-néerlandais Yannis Kyriakides, puor souligner la parution de l'album double Antichamber et la publication d'un article à son sujet dans le dernier numéro de Musicworks. Deuxième heure: Reculons d'une ou deux générations: musique contemporaine d'un autre siècle à travers des parutions récentes.
Musical Profile: Yannis Kyriakides / Contemporary Music: First hour: A profile on young composer Yannis Kyriakides, to celebrate the release of the 2CD set Antichamber and the publication of a feature article in the latest issue of Musicworks. Second hour: We're stepping back a generation or two: contemporary music from the previous century through recent releases.

*YANNIS KYRIAKIDES / Telegraphic (16:26) - Antichamber (Unsounds)

YANNIS KYRIAKIDES / [1] (4:18) - A ConSPIracy Cantata (Unsounds)
YANNIS KYRIAKIDES / Pensioner_0496 (5:31) - Wordless (Unsounds)

YANNIS KYRIAKIDES / Music in a Foreign Language (18:36) - Musicworks 106 (Musicworks)


*ZEITKRATZER / Critical Band [James Tenney] (17:14) - James Tenney (Zeitkratzer)

PHOENIX ENSEMBLE / MARK LIEB Clarinet and String Quartet, measure 609 [Morton Feldman] (8:11) + Quintet for Clarinet and String Quartet, measure 1 [Milton Babbitt] (3:06) - Clarinet Quintets (Innova)

PETER GEISSELBRECHT / Concord Sonata: Thoreau [Charles Ives] (14:50) - Charles Ives & Federico Mompou (Acheulian Handaxe)

*ZEITKRATZER / Five [John Cage] (5:00) - John Cage (Zeitkratzer)


Merci à/Thanks to:
*Dense Promotion



COMPLÉMENTS
SUPPLEMENTS
Lien
YANNIS KYRIAKIDES
Yannis a sa propre chaîne sur YouTube.
Yannis has his own channel on YouTube.
http://www.youtube.com/user/yannisky

Et son site personnel contient beaucoup d'extraits de ses compositions.
And his personal website contains lots of sound clips.
www.kyriakides.com

Délire musical, 2010-03-16

DÉLIRE MUSICAL

Édition du 16 mars 2010
Broadcast Date: 16 mars 2010

LISTE DE DIFFUSION
PLAYLIST


Thème/Theme: *THE NICE / Intermezzo from "Karelia Suite" - Ars Longa Vita Brevis (Charly)

*MOTORPSYCHO / The Bomb-Proof Roll and Beyond (6:01) - Heavy Metal Fruit (Rune Grammofon)
*FINJARN & JENSEN / What Else Can We Do? (3:44) - Finjarn & Jensen (Shadoks Music)
NEVÄRLLÄJF / The Carpet (2:47) - Klusterfloristen (Musea Parallele)

TABULA SMARAGDINA / My Electric Cat (2:13) - A szavakon túl (Musea Parallele)
LOST WORLD BAND / Kaleidoscope (3:03) - Sound Source (Musea)
CONTRACTION / 42 Nord (1:46) - Live 1974 (ProgQuébec)
**GATO LIBRE / Memory of Journey (6:01) - Shiro (Libra Records)

***KAYA PROJECT / The Fortress (6:36) - Desert Phase (Interchill)
****CORDÂME / La Caravane de Ravel (4:55) - Migration (Malasartes)

*SYLVAIN CHAUVEAU / Slowburner (with Stillness) (4:06) - Singular Forms (Sometimes Repeated) (Type Records)


merci à/thanks to:
*Forced Exposure
**Braithwaite & Katz Communications
***John Bourke P.R.
****DAME


COMPLÉMENTS
SUPPLEMENTS

KAYA PROJECT
Bande annonce du nouveau disque Desert Phase:
Promo mix for the new album Desert Phase:


2010-03-15

2010-03-15: Luigi Archetti, Vertex, Christian Pruvost, Denseland, Inhabitants, R.I.P. Olivier Paquotte

Journal d'écoute / Listening Diary

2010-03-15


LUIGI ARCHETTI / Null (Die Schachtel - merci à/thanks to Forced Exposure)

Un disque fort impressionnant du guitariste Luigi Archetti, surtout connu dernièrement pour ses trois disques en duo avec le violoncelliste Bo Wiget chez Rune Grammofon (oui, il a déj joué dans Guru Guru, mais honnêtement, qui se souvient de cette période-là dans l’histoire du groupe?). Null est longue pièce expérimentale continue, quelque part entre le drone et la composition électroacoustique, une longue pièce qui craquèle, tournoie et miroite devant nos oreilles. La première écoute, avec distraction, est très satisfaisante, mais j’ai hâte de lui consacrer une écoute très attentive.

A strong and impressive record from guitarist Luigi Archetti, mostly known lately for his three records in duo with cellist Bo Wiget for Rune Grammofon (yeah, he once played in Guru Guru, but honesly, who remembers that particular era of that band?). Null is a long continuous experimental piece, somewhere between drone and electroacoustic composition, a long track that crackles and spins and shimmers in front of your ears. My first slightly distracted listen was very satisfying, but I’m eager to give a very attentive listen.


VERTEX / Shapes & Phases (Sofa)

Vertex est un duo guitare-batterie: Petter Vagan et Tor Haugerud, tous deux utilisant aussi des électroniques. Shapes & Phases est un solide disque d’improvisation délicate, songée, retenue mais pas spartiate. Il plaira aux amateurs de Giuseppe Ielasi, de Roger Smith, ainsi que de l’écurie norvégienne de l’étiquette Sofa (Ivar Grydeland, en particulier).

Vertex is a guitar/drums duo: Petter Vagan and Tor Haugerud. Both also use electronics. Shapes & Phases is a fine record of improvisation - the delicate, thoughtul, restrained kind, although it never gets minimalistic or Spartan. This will appeal to fans of Giuseppe Ielasi, Roger Smith, and the Norwegian stable of the Sofa label (Ivar Grydeland, in particular).


CHRISTIAN PRUVOST / Iptéravox (Helix)

Christian Pruvost est trompettiste et Iptéravox est un court (29 minutes) album solo de trompette microsonique. Enregistrée de très près, comme si on se trouvait à l’intérieur du tuyau, voici une trompette où le souffle se transforme en tempête, le cliquètement des pistons en cavalcade, la vibration des lèvres en étrange créature électronique. La filiation avec Franz Hautzinger est évidente, celle avec le saxo John Butcher aussi (par l’utilisation du feedback). Cinq pièces pointues par la matière mais vastes par l’expression artistique, des univers fascinants mais certes arides.

Christian Pruvost is a trumpeter, and Iptéravox is a short (29 minutes) solo album of microsonic trumpet. Recorded up close, as if you were inside the horn, here’s a trumept where breath becomes a storm, where the clicks of the valves turn into a cavalcade, where vibrating lips morph into a strange electronic beast. The filiation with Franz Hautzinger is obvious, so is the one with sax player John Butcher (for the use of feedback). Five pieces, narrow in content but wide in artistic expression, a set of fascinating though arid landscapes.


DENSELAND / Chunk (Mosz - merci à/thanks to Dense Promotion)

David Moss est de retour avec son groupe de semi-improvisation électroacoustique Denseland. Chunk est un disque dense (sans jeu de mots), où la voix de Moss s’intègre aux électroniques de Hannes Strobl et aux percussions de Hanno Leichtmann - une voix qui récite et grommelle dans un registre quasi-textural, éloigné des envolées lyriques dont il est capable. Un disque qui fait penser à Dworr Buun de Braaxtall: un peu glauque, ténébreux, où la voix-comme-instrument refuse d’assumer son rôle traditionnel - voix sans porte-voix, qui s’exprime presque par-devers elle. Une proposition surprenante.

David Moss is back with his semi-improvised electroacoustic band Denseland. Chunk is a dense record (no kidding), where Moss’s voice is highly integrated to Hannes Strobl’s electronics and Hanno Leichtmann’s percussion work - a voice that recites and mumbles in a near-textural range, far from the lyrical flights Moss is capable of. I’m thinking of Braaxtaal’s Dworr Buun: slightly gloomy, dark, where the voice-as-instrument refuses to take on its traditional role - a voice with a bullhorn, expressing itself almost against its own will. A surprising proposition.


INHABITANTS / A Vacant Lot (Drip Audio)

Directement de Vancouver, voici un quatuor post-rock/post-jazz qui suit sa propre tangente à partir de ce que fait Fond of Tigers - d’ailleurs, la moitié du groupe (le batteur Skye Brooks et le trompettiste JP Carter) font partie de Fond of Tigers. Un quatuor batterie-trompette-basse-guitare plus grand que nature, au son ample, voire quasi symphonique lorsqu’il tombe en mode post-rock. Des instrumentales bien campées, aux atmosphères surtout fougueuses ou mélancoliques. Du très beau travail, une musique stimulante, pas facile mais relativement accessible. [Écoutez des extraits de l’album sur leur MySpace.]

Out of Vancouver comes this post-rock/post-jazz quartet, following their own tangent from Fond of Tigers’ point of departure - incidentally, two members (drummer Skye Brooks and trumpeter JP Carter) also play in Fond of Tigers. A larger-than-life drums/trumpet/bass/guitar quartet with a fat sound - almost symphonic when getting into post-rock mode. Nicely camped instrumentals with either fiery or melancholic moods. A very nice job, stimulating music, not easy put relatively accessible. [Listen to tracks from the album on their MySpace.]


RIP: OLIVIER PAQUOTTE

Dominique Répécaud m’apprend le décès, hier, dans un accident de la route, d’Olivier Paquotte, bassiste de Jagger Naut, Idiome 1238, Étage 34, Soixante étages et The Infusion. Il était trop jeune. Je l’ai vu deux fois en concert au FIMAV, c’était un musicien monstrueux, vraiment impressionnant. Il me manquera. [Sur la photo (tirée du site de Ron Anderson): The Infusion: Camel Zekri, Ron Anderson, Olivier Paquotte.]

Dominique Répécaud informs me that Olivier Paquotte died yesterday in a car crash. He was too young. Paquotte was the bassist in Jagger Naut, Idiome 1238, Étage 34, Soixante étages, and The Infusion. I saw him live twice at FIMAV. He was a monster of a musician, a truly impressive performer. He will be missed. [On the photo (from Ron Anderson's website: The Infusion: Camel Zekri, Ron Anderson, Olivier Paquotte.]