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2012-11-20

2012-11-19: Ulrich Troyer, Christiaan Virant, Bodo


Journal d'écoute / Listening Diary 
2012-11-19

ULRICH TROYER MEETS GEORG BLASCHKE / Somatic Soundtracks (4Bit Productions - merci à/thanks to Dense Promotion)
Il s’agit en fait d’un album d’Ulrich Troyer regroupant des musiques composées pour des chorégraphies de Georg Blaschke. Musique électronique souvent abstraite, entre techno minimaliste et électroacoustique, à deux exceptions près: “Song for Heide”, qui fait très kosmische musik, et la finale dub intitulée “Back from Serbia.” Musique de finesse et de précision, mais rien qui m’accroche réellement.
This is an album by Ulrich Troyer consisting of tracks produced for choreographies by Georg Blaschke. Often abstract electronic music fitting somewhere between minimal techno electroacoustics, with two exceptions: “Song for Heide”, very kosmische musik-like, and the dub closer “Back from Serbia.” Finely crafted, precise music, but there’s nothing in there that strikes me as particularly original and memorable.

CHRISTIAAN VIRANT / Fistful of Buddha (CVMK - merci à/thanks to Forced Exposure)
Christiaan Virant est l’un des deux membres du duo chinois FM3, créateur du Buddha Machine. Fistful of Buddha, un disque solo, propose une belle série de pièces instrumentales suaves et méditatives faites de boucles, oui, mais aussi de rythmes délicats, dans une perspective structuraliste. Une écoute agréable qui procure des plaisirs tangibles.  [Ci-dessous: “Monkey Mind”.]
Christiaan Virant is one half of Chinese duo FM3, creators of the Buddha Machine. Fistful of Buddha, a solo CD, features a fine seletion of suave and meditative instrumental tracks consisting of loops, of course, but also of delicate beats, in a structuralist perspective. An enjoyable listen that brings tangible pleasures.  [Below: “Monkey Mind.”]

BODO / Bodo (Shadoks - merci à/thanks to Forced Exposure)
Le musicien-globetrotter allemand Bodo Molitor se trouvait au Mexique au tournant des années 70. La-bas, il a endisqué avec des musiciens du coin (dont l’organiste de Kaleidoscope) un disque solo, essentiellement des reprises du répertoire blues, rock et jazz, dressés à la sauce rock psychédélique. Sa voix graveleuse est agréable et ses acolytes ont du talent. Ce qui est intéressant ici, c’est la diversité du répertoire: les Beatles, soit, mais aussi Nina Simone, le Great American Songbook (“When I Was Seventeen”) et et des standards du rock comme “Don’t Let Me Be Misunderstood” et “The Midnight Hour”. Son plus qu’acceptable et quatre pièces boni enregistrées entre 1968 et 1972.
German musician/globetrotter Bodo Molitor as in Mexico at the turn of the ‘70s, and there he recorded a solo record with local musicians (including Kaleidoscope’s organist). This LP consists mostly of covers dressed up in psychedelic rock outfits. The man’s gravelly voice is of interest and his acolytes know what they’re doing. However, what’s interesting here is the diversity of the repertoire: The Beatles, fine, but also Nina Simone, the Great American Songbook (“When I Was Seventeen), and rock standards like “Don’t Let Me Be Misunderstood” and “The Midnight Hour”). Satisfactory sound quality, and four bonus tracks recorded between 1968 and 1972.

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