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2011-03-23

2011-03-22: BvDub, Gurun Gurun, United Scum Soundclash, Steve Mackay


Journal d'écoute / Listening Diary 
2011-03-22

BVDUB / Tribes at the Temple of Silence (Home Normal - merci à/thanks to Dense Promotion)
Ce disque fait suit à The Art of Dying Alone paru l’an dernier. Moins épuré, quoique toujours très ambiant. Ça vient moins me chercher - plus ordinaire? Moins audacieux dans la forme? En tout cas, moins poignant (la voix féminine sur The Art of Dying Alone me manque). Tout de même agréable et recommandé aux amateurs du genre de dub très planant que produit l’étiquette Interchill.
This record is the follow-up to The Art of Dying Alone released last year. Less sparse, though still very ambient. But it grabs me less strongly - more straightforward? Less bold, form-wise? In any case, less poignant (I miss the female vocals on The Art of Dyinng Alone). Still, enjoyable and recommended to fams of the kind of very ambient dub the Interchill label releases sometimes.

GURUN GURUN / Gurun Gurun (Home Normal - merci à/thanks to Dense Promotion
Vive la mondialisation. Voici un trio tchèque qui fait de la pop japonaise... en japonais. Avec des chanteuses invitées japonaises (Sawako, Moskitoo et Rurakiss). C’est gentil, un peu désincarné, pas tout à fait tendre. Un disque sympa.
Hail to Globalization: this Czech trio plays Japanese pop… sung in Japanese. By Japanese guest singers (Sawako, Moskitoo and Rurakiss). It’s sweet, a little disembodied and tricky, not quite tender. A fun record.

UNITED SCUM SOUNDCLASH (U.S.S. v2) / Machine Gun (Soopa - merci à/thanks to Dense Promotion
Wow! Ce second disque de United Scum Soundclash (une collaboration entre Jonathan Uliel Saldanha et Scott Nydegger) décape et déménage! Imaginez GY!BE vu par Kayo Dot, passé dans un tordeur dub - ou quelque chose du genre. Dialogues inquiétants piqués à la pellicule, ambiances électroniques glauques, explosions de rock propulsées par de nombreux invités (dont le saxo Steve Mackay des Stooges). Un chaos savamment orchestré, la bande-son d’un film dont vous ne voudriez pas nécessairement voir les images. J’ai hâte de le réécouter. Très chaudement recommandé.
Wow! This second outing by United Scum Soundclash (a collaboration between Jonathan Uliel Saldanha and Scott Nydegger) is a mover! Imagine GY!BE as seen by Kayo Dot through the dub press – or something of that ilk. Disquieting dialogues stolen from film, gloomy electronic ambiences, explosions of rock propelles by a cast of guest musicians (including Stooges saxman Steve Mackay). Carefully orchestrated chaos, the soundtrack to a movie you don’t necessarily want to see. I loko forward to listening to this one again. Very highly recommended.

STEVE MACKAY / Sometimes Like This I Talk (Radon/Soopa - merci à/thanks to Dense Promotion)
Troisième album solo pour le saxophoniste Steve Mackay (The Stooges, Violent Femmes). Un solide mélange de gros rock sale et de pièces aux reflets plus groovés, plus jazzés, plus free aussi. “Song for Baghdad” est bien réussie. Une production qui garde les choses sales et crues, et un disque qui offre une homogénéité surprenante, compte tenu du nombre d’invités. Signalons la présence de Scott Nydegger (United Scum Soundclash), Mike Watt, Kamilsky et des chanteurs Ypsi Jim et Mike Dingle, entre autres. Ce n’est définitivement pas que du rock ‘n’ roll.
A third solo album for saxophonist Steve Mackay (The Stooges, Violent Femmes). A strong blend of dirty old rock and tracks with something groovier, jazzier, even more free. “Song for Baghdad” is very well done. The production keeps things dirty and raw, and the album offers a surprising level of cohesion given the number of guests involved. Let’s point out the presence of Scott Nydegger (United Scum Soundclash), Mike Watt, Kamilsky, and singers Ypsi Jim and Mike Dingle, among others. This definitel ain’t only rock ‘n’ roll.

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