Portail du journalisme et de l'activisme musical de François Couture.

Home of François Couture's music journalism and activism.

2010-12-10

2010-12-08: Osias Wilenski, Mosko/Sullivan/Crozier/Cunningham


Journal d'écoute / Listening Diary 
2010-12-08

OSIAS WILENSKI / Carmen’s Revenge (Navona Records)
Né en Argentine de parents polonais et russes, Osias Wilenski (res)sort de l’ombre à 76 ans. Carmen’s Revenge propose un court opéra bouffon intitulé “Carmen’s Revenge” (La  vangeance de Carmen), une suite parodie à l’œuvre de Bizet, rigolo, audacieux et solidement chanté par María Rosa López et César Puente. C’est l’œuvre maîtresse de ce disque qui propose aussi deux courtes pièces de musique de chambre.
Born in Argentina from Polish and Russian parents, Osias Wilenski is stepping out of the shadow at age 76. Carmen’s Revenge features a short comical opera spoofing Bizet’s work. It’s funny, daring, and strongly performed by Maria Rosa López and César Puente. The CD also includes two shorter chamber works, but “Carmen’s Revenge” is definitely the major draw.

MOSKO, SULLIVAN, CROZIER, CUNNINGHAM / Continuum: Modern Orchestral Works (Navona Records)
Cette collection d’œuvres orchestrales est beaucoup moins impressionnante. Les compositeurs Stephen L. Mosko, Tim Sullivan, Daniel Crozier et Michael G. Cunningham y sont chacun représenté par une pièce (entre 8 et 23 minutes). Seule celle de Sullivan, “Polychrome” a su capter mon attention par ses variations harmoniques. Le reste est ordinaire, et sans fil conducteur justifiant de réunir ces quatre pièces ensemble.
This collection of orchestral works is much less interesting. Composers Stephen L. Mosko, Tim Sullivan, Daniel Crozier and Micharl G. Cunningham each get one piece (8 to 23 minutes) to shine. Only Sullivan’s “Polychrome” managed to catch my ears. The rest is mediocre, and there are no apparent ties to explain why these particular four works are packaged together.

No comments:

Post a Comment