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2010-08-13

2010-08-13: Morgan Packard, Sophie Hutchings

Journal d'écoute / Listening Diary

2010-08-13

MORGAN PACKARD / Moment Again Elsewhere (Anticipate - merci à/thanks to Forced Exposure)

J’avais été favorablement impressionné par Airships Fill the Sky (son précédent), mais Moment Again Elsewhere est plutôt monotone et plat. Il s’agit d’électronique ambiante métissant rythmique chill (elle est souvent très présente) et sources acoustiques (piano, surtout). Semi-mélodique, semi-créatif, c’est drôle d’être autant dans les semis sans que rien ne pousse vraiment.

I was favourably impressed with Airships Fill the Sky (Packard’s previous album), but Moment Again Elsewhere is somewhat monotonous and lifeless. This is ambient electronica with chill club beats and acoustic sources (mostly piano). Semi-melodic, semi-creative – strange how so many semis aren’t taking us anywhere.

SOPHIE HUTCHINGS / Becalmed (Preservation - merci à/thanks to Forced Exposure)

Un premier album pour Sophie Hutchings, une jeune pianiste qui s’inscrit dans un courant post/néo-classique. Le communiqué de presse voudrait nous tirer vers le style de Peter Broderick (ce qui n’est pas insensé), mais c’est Carolyne Hume que j’entends surtout dans ces instrumentales au piano. C’est doux, sensible, tendre, mais bien écrit aussi, et moins prévisible que la musique de Hume. Et on vit un très beau moment en arrivant à “After Most”, pénultième pièce où se déploient des arrangements (violoncelle, guitare, voix) qui rappellent Olafur Arnalds ou même Balmorrhea. Du très beau travail, à ne pas prendre à la légère.

A first album for Sophie Hutchings, a young pianist who fits alongside the post-classical/neo-classical spectrum. The press release would like me to draw comparisons to Peter Broderick (and there’s basis for that), but I’m actually hearing more of Carolyne Hume in Hutchings’ solo piano pieces. Quiet, sensitive, tender, but better written and less predictable than Hume’s compositions. And when arriving at the penultimate track, “After Most”, a beautiful moment awaits with the unfolding of gorgeous arrangements (cello, guitar, voice) rmeiniscent of Olafur Arnalds or even Balmorhea. Very fine work that shouldn’t be taken lightly.

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