Portail du journalisme et de l'activisme musical de François Couture.

Home of François Couture's music journalism and activism.

2011-12-16

2011-12-14: Flo Stoffner, KBD(uo), Chefkirk


Journal d'écoute / Listening Diary 
2011-12-14

FLO STOFFNER / ...and sorry (VETO Records)
Un disque de guitare solo qui s’avère court (32 minutes) mais riche en idées fortes. Techniques étendues, combinaison d’approches texturales et pseudo-mélodiques (très torturées, les mélodies). ...and sorry évoque le travail de Fred Frith, de René Lussier et de Jean-François Pauvros. Écoute stimulante.
This solo guitar CD turns out to be short (32 minutes) but generous in powerful ideas. Extended techniques, a combination of textural and pseudo-melodic approaches (melodies are twisted out of true). ...and sorry is reminiscent of the guitar art of Fred Frith, René Lussier, and Jean-François Pauvros. A stimulating listen.


KBD(uo) / Any Port in a Storm (eh?)
Duo formé de Michael Kimaid (percussions et électroniques) et Gabe Beam (guitare et électroniques). Improvisations non idiomatiques d’un certain intérêt, belle recherche au niveau des électroniques - crues mais réussies.
A duo consisting of Michael Kimaid (percussion & electronics) and Gabe Beam (guitar & electronics). Non-idiomatic improvisations of a certain appeal. Fine and original use of electronics - crude but successful.

CHEFKIRK / We Must Leave the Warren (eh?)
Voilà qui est presque dérangeant. Ce disque frappe directement dans ma cour. C’est que, voyez-vous l’approche de Roger H Smith (Chefkirk) à la console de mixage sans entrée est TRÈS semblable à la mienne. Quatre pièces d’une dizaine de minutes chacune, quatre explorations des possibilités de larsen dans une console dans laquelle rien n’est branchée à part elle-même. Une musique relativement sédentaire, contrôlée (j’ai tendance à jouer plus du côté du défoulement).
This one is hitting me where it hurts - so to speak. You see, Roger H Smith (aka Chefkirk) is working the no-input mixing board a lot like I do. Four 10-minute pieces of experimentation with the feedback possibilities opened by a mixer with nothing plugged in but itself. Relatively sedate music, well controlled (I tend to get wilder on this instrument).

No comments:

Post a Comment