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2011-11-29

2011-11-28: Stillman/Abramovic, Anna Thorvaldsdottir, Eric Glick Rieman

Journal d'écoute / Listening Diary 
2011-11-28

MIMI STILLMAN - CHARLES ABRAMOVIC / Odyssey: 11 American Premiers for Flute and Piano (Innova)
Trop “classique” pour moi, mais joli tout de même. La flûtiste Mimi Stillman fait du bon boulot dans ces onze solos et duos (avec le pianiste Charles Abramovic). Le Michael Djupstrom est joliment romantique, le Daniel Kellogg a de la gueule et le Zhou Tian une certaine originalité.
Too “classical” for me, but still pretty. Flutist Mimi Stillman does a fine job throughout these eleven solos and duos (with pianist Charles Abramovic). The Micharl Djupstrom is nicely romantic, the Daniel Kellogg has body, and the Zhou Tian is rather original.

Très beau disque consacré aux compositions de l’islandaise Anna Thorvaldsdottir. Quatre œuvres au programme: la glaciale “Dreaming” pour orchestre (l’orchestre symphonique d’Islande); deux pièces pour orchestre de chambre interprétées par l’ensemble CAPUT (“Hrím”, très texturale; “Streaming Arhythmia”, chaotique et percussive); et enfin “Hidden” pour percussionniste sur piano à queue, dont les cinq courts mouvements sont éparpillés à travers le disque. Rhízoma crée une ambiance mystérieuse et troublante qui invite à l’écoute approfondie et à la rêverie. Puissant.  [Ci-dessous: “Hrím”.]
A beautiful composer profile for Icelander Anna Thorvaldsdottir. This CD features four works: the icy “Dreaming” for orchestra (Iceland Symphony Orchestra); two pieces for chamber orchestra performed by the CAPUT Ensemble (“Hrim,” very textural; “Streaming Arhythmia,” chaotic and percussive); and “Hidden” for percussionist on grand piano, with five short movements disseminated throughout the record. Rhizoma sets a dark and mysterious mood, and it provides a deep listening experience that can easily trip you into reverie. Powerful.  [Below: “Hrim.”]

ERIC GLICK RIEMAN / In My Mind, Her Image Was Reversed (Accretions - merci à/thanks to John Bourke P.R.)
J’aime beaucoup le travail d’Eric Glick Rieman, qui joue du piano électrique modifié et préparé. In My Mind, Her Image Was Reversed expose son travail de manière plus condensée et plus claire que l’album triple Trilogy from the Outside. Ici, on entend clairement chacun de ses gestes - touches, tiges métalliques, manipulations. À partir d’un seul instrument - modifié pour produire huit sources sonores interdépendantes mixées en temps réel - il arrive à créer tout un univers sonore. C’est fascinant, doux, original et ultra-personnel.  [Ci-dessous: Écoutez des extraits de toutes les pièces sur cette page.]
I love the work of Eric Glick Rieman, who plays modified and prepared electric piano. In My Mind, Her Image Was Reversed exposes his work in a clearer and more concise manner than the triple set Trilogy from the Outside. Here, I can hear every gesture clearly - keys, bowed rods, manipulations. From a single instrument - modified to produce 8 interdependent sound sources mixed live - he manages to weave a whole sound universe. It’s fascinating, sweet, original and truly unique.  [Below: This page has soundclips of all album tracks.]

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